AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 18 okt 2018, 17:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Aarhus
Noget af mit mos i mit store akvarie er desværre blevet ramt af trådalger. Er der nogle der har gode forslag til hvordan jeg kommer af med algerne, og eventuelt hvilke dyr der spiser denne slags alger? Eller er der noget helt andet jeg skal gøre?
Mange tak :)

Geografisk sted: Esbjerg
Amano rejer tager trådalger, men hvis det er et større akvarie, skal der rigtig mange til før det batter, og de skal ikke have adgang til foder. Ellers er der kun SAE (siamesisk Algeæder) der er virkelig effektiv. Men sørg for at få den rigtige. Forhandlerne ved desværre sjældent ret meget om hvad de sælger, og hvis du spørger om de har SAE har de helt sikkert det eller noget der er endnu bedre.
Du skal se efter om midterstriben går helt ud gennem halefinnen og de øvrige (bryst, gat) finner skal være farveløse. Du skal selvfølgelig heller ikke fodre på dine SAE før de har udryddet trådalgerne.

Det er en flokfisk så du skal have min. 5 stk. Men du kan jo altid sælge/bytte dem videre, når de har udført opgaven. Men ellers en underholdende fisk, der kan finde på mange sjove ting, som f.eks at svømme på ryggen og spise flagefoder fra overfladen.

Geografisk sted: Aarhus
Hej Henrik
Mange tak for dit svar :)
Det er et 240 L akvarie, så det er jo nok bedst med SAE. Jeg vil se om jeg kan finde nogle i weekenden, for jeg skal nemlig på "fiske-shopping", også kan de lige så godt blive en del af indkøbet.
Glade hilsner Heidi

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time