AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 18 okt 2018, 17:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Grønne alger

Geografisk sted: Randers
Hvad gør i for at forhindre grønne alger i akvariet?

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Hej Lise

Når du siger grønne alger, så mener du grønne alger på glasset i akvariet? Jeg bruger en gryde svamp til at fjerne det med, det er det der virker bedst af det jeg har prøvet. Men det bedste er faktisk at du bruger 1 min pr. akvarie pr. uge og tørre indersiden af akvariet af med en grydesvamp, også selvom der ikke er synlige alger. Efter jeg er begyndt med det, så slipper jeg for større rengøringer af akvarieglasset.

Geografisk sted: Randers
Du er sgu super Dahl! Det var hårdt arbejde nu at få det hele af med en gryde svamp, men 15 min så var mit akvarie helt rent. Dit tip med at tørre akvariet over med en grydesvamp en gang om ugen, det vil jeg helt sikkert benytte mig af. Mange tak for hjælpen. :=)

Geografisk sted: Malmø
Jeg begyndte også med at bruge en grydesvamp, efter jeg læste beskrivelsen her på siden. AkvarieDyr.dk, var en kæmpe hjælpe for mig, da jeg startede op som nybegynder. Motto for AkvarieDyr.dk burde værre: Hvorfor gøre det svært, når det kan gøres nemt. :=)

Geografisk sted: Odense
Ser ud til at man skal anskaffe sig http://akvariedyr.dk/Brotiapagodula.html for at komme af med sine alger.

Gad vide hvor mange vi skal have til et 120L akvarie med meget grønt guf. :=)

Geografisk sted: Viby
Julle skrev:
Ser ud til at man skal anskaffe sig http://akvariedyr.dk/Brotiapagodula.html for at komme af med sine alger.

Gad vide hvor mange vi skal have til et 120L akvarie med meget grønt guf. :=)

Det lyder da ikke dumt, hvis man kan bruge disse snegle til de grønne alger. Vi mangler at vide hvor meget de kan fjerne, måske Dahl vil teste det. :=)

Geografisk sted: Nakskov
Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvor meget alge belægning kan de fjerne og hvor mange skal der til i et akvarie.

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Jeg er ved at lave test, hvor meget kan sådan nogle snegle fjerne af alger.

Mit yngel akvarie på 64L, der har jeg ca. 60 unger og 8 voksne, men der er ikke så meget som en grøn alge. Tidligere var dette akvarie altid grøn, da det får sollys om dagen.

Geografisk sted: Esbjerg
Det er helt vild med den snegl. Det er så tydeligt at Brotia Pagodula fjerner alle de grønne alger lidt efter lidt. Fantastisk snegl.

Dahl du er sgu for vildt til at finde de gode akvariedyr til mit akvarie, men hvorfor fandt du ikke denne snegl før du mente grydesvampen skulle bruges til at fjerne alger fra glasset. Nu behøver jeg ikke grydesvampen mere. :=)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time