AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 24 sep 2018, 20:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: uruguay/brasil
hej alle jeg vil igang med opdræt af rejer. nu har jeg brug for rejer som er nemme og i perioder skulle kunne tåle ret varmt vand omkring 26-28 grader. jeg er så heldig at bo i syd amerika så der er varmt det meste af året. har noget de kalder vinter her 3 månder om året men ikke rigtig frost som jeg kender fra dk.så kom endelig med forslag så må jeg se om jeg kan skaffe dem her kan jo ikke få sendt fra dk det overlever de nok ikke . :ugeek:

Geografisk sted: Sønderborg
De fleste rejer kan gå ved den temperatur 26-28 grader, du kan læse om mange af de nemme arter her: http://akvariedyr.dk/opdraet.html
Hvis nu jeg sender nogle rejer til dig, kan du så ikke sende en måneds sommer tilbage. Bare så vi får 1 måned og 2 dage sommer i danmark :=)

Hvordan er du endt i syd amerika?

jo det var en god bytte handel. faktisk er vores sommer i år ikke så varm som nomalt vi har de del dage på kun 27 grader og det er ski koldt griner.jo det er jo en lang histiore men lidt kort fortalt.
var jeg på ferie i en måned. og mærked en stor forskæld på min astma.så kom jeg hjem til vinter i dk og haved det som jeg plejer ikke godt med min astma.samtidig var der ting i brasilien som træk mere end danmark.bare det at mange af de dyr som jeg er van til at holde i fangenskab i dk. lever frit her. samt min store hobby med fisk .der er det bare det store tag selv bord. med rigtig mange fisk som man kan fange her, så nu vil jeg ikke bytte tilbage til danske vinter kommer kun sjældent hjem og så skal det være sommer i dk. ps . det er fantastiske menesker som bor her man er altid velkommen. og det at man kommer så langt fra og gider sætte sig ind i det forskellige ting her .kan folk godt lide.så jeg har det rigtig godt.her. hvis der er andet i vil høre om så skriv til mig.
ps fangsture i uruguay er noget jeg roder med har en person som jeg er kommet i kontagt med som ved alt om de dyr vi har her i uruguay.mange flotte fisk og så kan man jo spare varme da de skal have en kold periode.
som sagt skriv til mig på min mail så svare jeg .kan hjælpe hvis man ønsker at holde ferie her.

Geografisk sted: Århus
Lyder ellers rigtig fedt, kunne jeg godt tænke mig at besøge på et tidspunkt. Hvor er det henne i syd Amerika? kunne være fedt at se nogle billeder derfra?

det er rigtigt rat her dejligt varmt masser af fisk at hendte i naturen,samt et rigt dyre liv lige mig. jeg bor i uruguay en by som har grænse op til brasil så jeg er lige meget i hvert land. det er den sydlige del af brasil så der har man en mild vinter dag temp. på omkring 16-24 grader om dagen natten kan komme ned på 0 men ikke så tit.så det er suptropisk.miljø jeg lever i i kan altid skrive til mig jeg kan sikkert finde steder hvor man kan bo for rimlige penge.selv hotel er faktisk rimlig ca 260 dk kr. pr dag/nat.men ved flere dage kan man sikkert komme længer ned eller finde noget privat har jeg nok også mulighed for.
så min email som alle kan bruge er brasiluruguay50@gmail.com
her også noget med fangsture at gøre så alle er velkommen til at skrive til min mail.

Geografisk sted: Århus
Er det dyrt at flyve fra Danmark? og er der en lufthavn tæt på`? kunne godt tænke mig at se sydamarika.

Jeg gemmer lige din mail, hvis der skulle blive råd til sådan en tur. :=)

jeg plejer at betale mellem 6000- 9000 kr tur retur.
hvis det var mig ville jeg tage fra dk til montevidio derfra kan man tage fly eller bus til min byvi har en lille lufthavn i min by. men det billigeste er at tage bussen og så få set en masse på vejen.her i byen skal jog nok hjælpe dig vidre til det sted hvor du skal bo. men du gemmer bare den mail og skriver i lidt god til når du ved hvornår du kan
ps du kan lige sende en mail til mig med navn og evt antal personer så jeg har lidt at gå efter.hvis i har nogne ønsker

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Ja sådan en tur koster hurtigt 50.000 kr. for 4 mand, men det kunne jeg også godt tænke mig på et tidspunkt. Jeg har aldrig været i sydamerika.

i kommer bare 4 mand ikke noget problem. det er lige nu det er varmest her

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time