AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 23 jul 2018, 10:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Randers
Jeg købte nogle blå rejer, og da jeg hentede dem var de lidt blå. Jeg fik besked om at disse ville blive helt blå, det var fordi de kun var unger. Nu er disse slet ikke blå, de er helt lyse.
Hvad er det for noget jeg har købt? nu fortryder jeg at jeg ikke købte gule rejer, det lyder jo til de er gule.

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Hej Per

Det blå rejer af samme art som de røde og gule (Neocaridina), de er meget svære at få en rigtig flot farve på. Hvis deres forhold ikke er helt perfekte, så bliver de helt lyse istedet. Jeg har lavet lidt forsøg med dem og de nogen har også være rigtig flotte, hvis jeg så ændre betingelserne bare lidt, så ændre de farve. Det kan være vandkvalitet, fisk i akvariet, mad osv... Det er lidt mærkeligt at der er så store udsving med dem, når nu de gule og røde er så nemme at holde kvalitet på.

Derfor er det ikke en rejer jeg kan anbefale, da den er meget svær at arbejde med. Jeg forsøger at lave et lille vejledning til de bedste forhold for dem, men det er ikke helt nemt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time