AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 23 jul 2018, 10:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked

På Vejlemessen har jeg set ovennævnte - sorte rejer med orange øjne. Hvad er det mon for en fætter, og hvor kan man læse mere om den henne?

Geografisk sted: Sønderborg
Det er en meget mørke blå variant af den blå tiger reje, hvis du sætter skarp lys på så kan du se den er blå. Den er fremavlet, så den næsten ser sort ud.

Så det er samme fortælling som disse: http://akvariedyr.dk/bluetiger.html

Takker - så blev jeg klogere igen :-)
Jeg fik ikke lige spurgt på standen, for han havde ret travlt hele tiden.

Jeg skal klart til at forsøge mig med flere rejer. Har kun amano og rcs i dag, men det bliver ikke ved længe på den måde ;-)

Geografisk sted: Esbjerg
Det var mig, der havde dem med på messen, og ja der var lidt travlt lørdag formiddag. Godt for omsætningen, men knap så godt for hyggesnakkene, men det nåede vi så om søndagen. Du skal være velkommen, hvis du har yderligere spørgsmål, men som Jaco siger, er det en tigerreje variant. Den er avlet på alm. tiger, hvor dem med de bredeste striper er udvalgt og til sidst da striberne dækkede hele kroppen er den blå variant af tigerrejen krydset ind i for at give dem en dækkende bundfarve.

Geografisk sted: Horsens
Jeg så også godt dine flotte sorte rejer, men jeg synes det blev lidt for meget at give for rejer. Jeg synes 50 kr. pr. stk er max jeg vil give, så heller vente til den pris kommer.

Se bare de alm. Dark Blue Tiger rejer, dem købte jeg for 40 kr. stykket på messen, de er bare rigtig flotte nu. Da jeg ville købe dem sidste år, der kostede de 100 kr. stykket.

Så Henrik et års tid, så vil jeg nok gerne købe ved dig. De var super flotte dem du havde med. :=)

Geografisk sted: Esbjerg
Tja nu må vi se hvor langt ned prisen kommer.

Jeg er ikke selv advokat for at holde priserne oppe, og har altid solgt tigerrejerne billigere end stort set alle andre i DK. Jeg synes at niveauet 35-40 kr stk er rimeligt for de blå tigerrejer. Men de sorte er stadig ganske sjældne og omkring en hundredekroneseddel for en perfekt Black tiger OE synes jeg er OK.

Selvfølgelig kommer priserne ned med tiden, men jeg tror ikke de bliver halveret indenfor det næste år.

Der er vist i øvrigt ikke ret mange, der har eller har haft dansk opdrættede til salg.

Men kom bare med et bud om et års tid, så ser vi på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time