AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 25 sep 2018, 19:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Mine Red Crystal Rejer forsvinder simpelthen.
købte 10 gamle(store) og har efterfølgende købt 5 + 12 mindre Red Crystal rejer og de forsvinder som dug for solen.(altså de små)
Har en meget stor mysteriesnegl og 20 Anentome helena "Dræbersnegl"

Der er slet ingen spor af de forsvundene rejer......er det sneglene der snupper dem eller hva´?

Brugeravatar

Geografisk sted: Assens pr Mariager
mikmikkelsen skrev:
Har en meget stor mysteriesnegl og 20 Anentome helena "Dræbersnegl"

Der er slet ingen spor af de forsvundene rejer......er det sneglene der snupper dem eller hva´?

Sneglene snupper ikke dine rejer, men de spiser dem, hvis de er døde. Hvad dine snegle dør af er en anden sag og der er jeg pas. Jeg haar læst et andet sted, at hvis man vil have rejer, så skal man lave vandskifte en gang om ugen, hvor man skifter ca 20%

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Jeg har faktisk set en helena snegl spise en levende reje 2 gange. Jeg opdagede det ved at mine blå tiger rejer, gik sammen med ca. 30 Helena snegle. Jeg synes det var mærkeligt at alle min blå tiger rejer pludselig fik meget lidt yngel, og pludselig en dag så jeg. En mindre blå tiger rejer sprælle imens en stor helena snegle holdt den fast og begyndte at spise den. Nu har jeg haft et forsøg kørende med 12 gule rejer, og hvor 3 af dem gik med befrugtede æg. De gik så sammen med over 80 Helena Snegle, sådan har de gået i 4 måneder og 12 dage. Antal rejer i akvariet var nu 19 stk.

Jeg flyttede så alle 19 voksne gule rejer over i et andet akvarie, og efter 3 måneder har jeg talt over 60 unger.

Min klare konklusion er: Helena sneglene spiser mine gule rejer, ellers skulle de få meget få unger når de går sammen med helena snegle. Men jeg afventer stadigvæk at jeg kan filme det. Jeg er nu igang med at lave forsøget en gang til, for at være helt sikker.

Brugeravatar

Geografisk sted: Assens pr Mariager
Det var pokkers, troede ikke helena snegle var så hurtige, at de kune fange rejerne.

Geografisk sted: Randers
Så forstår jeg bedre hvorfor mine CRS rejer ikke fik ret mange unger, da jeg flyttede alle mine Helena Snegle. Wupti, så kom der pludselig meget yngel. Den havde jeg ikke lige tænkt over, så dahl jeg takker mange gange for dine test. Du mangler bare at få den beskrivet under Helena Snegle.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time