AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 13 nov 2018, 01:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Hadsten
Ja emnet siger det hele. Jeg har et 15W t8 lysstofrør over mit 54l akvarie med lidt blandede planter i og jeg har brugt en del tid på at kigge på tropicas hjemmeside, artikler, videoer osv så nu vil jeg gøre noget ud af mine planter. Men noget teknisk vidunder bliver jeg aldrig, så jeg aner ikke om 15W t8 er lidt, meget, for lidt, for meget eller tilpas. Jeg ved ikke engang hvad t8 betyder, jeg er helt på bar bund når det kommer til teknik. Så er der noget der ved om det jeg har er godt eller noget hø/møg? :)

Blandt de blandede planter kommer der vandpest, mosbolde, hornblad, en slags vallisneria, en høj fætter der er pink på undersiden, en der ligner lidt en minikopi af en basilikum (den dufter også underligt) guppygræs eller noget lignende, og en fintløvet pjusket en. (Ikke alle planter er købt endnu, så jeg kender ikke de præcise navne) men der bliver ikke overfaldt med planter

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
T8 er størrelsen af dit lysstofrør angivet i tommer. Du kan f.eks købe små rør der hedder T2, lidt større rør T5 osv....

Din belysning til de nævnte planter er ganske fin, så det kan du roligt gøre. Den eneste jeg ikke kender kravet til er Vallisneria, den kender jeg ikke.

Super, tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time