AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 13 nov 2018, 02:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Randers
Jeg vil gerne have en meget lille luftpumpe til mit lille 30 L rejeakvarie, nogen der har et forslag? Jeg har lavet akvariet så flot til spisestuen, men jeg ville gerne have så lidt som muligt i akvariet og ved siden af akvariet. Lige nu bruger jeg en Eheim luft pumpe, men den er stor og grim og larmer siger min kone. :=)

Findes der ikke nogle lydløse og meget små luftpumper, til et lille akvarie?

Geografisk sted: Hadsten
prøv at skrive på akvariesiden.dk, jeg har erfaret at herinde er der pænt dødt. i dag er bare en tilfældighed at jeg er online. hvis tonen der bliver for ubehagelig/direkte ond så prøv akvarieviden.dk der går det langsommere men tonen er pænere

Vi er skam mange der kigger med, men det er bare ikke hele tiden vi har noget at skrive. Efterhånden lære man de fleste trick ved at have et akvarie, og de typer er der nok flere af herinde. Men her er så også en god tone, hvilket jeg bestemt ikke synes der er på akvariesiden.dk. Akvarieviden.dk tror jeg er fuldstændig det samme forum.

Grundet til jeg f.eks ikke har svaret på Per's spørgsmål er, at jeg aldrig har haft en lille pumpe. Jeg har altid brugt en stor spand pumpe til alle mine akvarier. Så hvor nogen bare ville have svaret et eller andet tåbeligt, uden at være sikker. Så vælger jeg ikke at svare, hvilket jeg også synes er bedre.

I starten brugte jeg også akvariesiden.dk, men jeg fik så mange tåbelige svar at jeg smuttede.

Du er meget velkommen til at stille nogle spørgsmål og jeg vil love dig at du får svar hurtigt hvis nogen her kender svaret.

Geografisk sted: Sønderborg
Jeg giver Lise ret, her får man et fornuftigt svar, hvilket meget sjældet er tilfældet flere andre steder som tidligere nævnt.

Jeg har heller ikke svaret på spørgsmålet omkring pumpen, da jeg slet ikke bruger luftpumper mere og dem jeg tidligere har brugt var ikke små.

Geografisk sted: Viby
Jeg har en lille luft pumpe der hedder AM-Top CR10, bruger kun 3 watt og er virkelig god til et lille rejeakvarie eller lign. Bare søg på Google efter AM-Top CR10, den koster kun 50 kr.

Tak Tim, nu har jeg fundet en AM-Top CR10 til 40 kr. Vildt at det kan laves til så billige penge, men til den pris kan det da ikke gå helt galt. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time