AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 09 dec 2019, 08:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kili fisk?

Geografisk sted: Næstved
Der er masser af læsestof omkring guppyer, mollyer, maller osv...., men ikke meget at læse om kilier på div. forums?

Derudover synes jeg forhandlerne er bange for dem, og siger de ikke lever ret længe? Mange af arterne lever da 2-3 år, det samme som en guppy? Jeg forstår bare ikke modstanden mod denne flotte fisk?

Jeg håber der kommer nogen igen til Vejle Akvarie Messe, så vil jeg gøre plads til dem inden. Jeg ved godt de har deres eget forum, men det er et betalingsforum og det gider jeg ikke. Det skal være frit lige som dette forum på akvariedyr.dk

Geografisk sted: Sønderborg
Jeg synes også det er en overset fisk, men grunden til jeg ikke har dem længere er at de er rovdyr. De jager alt i akvariet og spiser alt, selv en fuldvoksen reje på 2½ cm, den fortærrrede mine Kilier.

Ja killi fisk skal man holder for sig selv, de kan ikke med ret meget andet. Derfor valgte jeg også at skille mig af med dem igen, de æder alt.

De eneste jeg har nu tilbage er klovne Kilier, de gør intet ved rejer eller guppyer. Derudover synes jeg det er en af de flotteste kilier, så det gør jo ikke noget. :=)

Geografisk sted: Rønne
Killier de slår sgu alt ihjel, selv mine maller kunne ikke være i fred for de kræ. Så de må være i et akvarie for sig selv og egner sig ikke til et selvskabsakvarie. De er dog rigtig sjove at fodre, da man kan få dem til at spise af hånden. De er slet ikke bange for noget. Klovne Kilien kender jeg dog ikke.

Geografisk sted: Sønderborg
Jeg har også Klovne kili, de er super flotte og de gør bestem ikke andre fisk noget. Tilgengæld er de andre forskellige kilier jeg har haft, meget aggresive over for andre fisk. Derfor valgte jeg at sælge dem alle, for det er ikke sjov kun at have en slags fisk i akvariet.

Geografisk sted: Malmø
Det er ellers sådan en flot fisk!!! Jeg har altid sagt jeg gerne ville have kilier, men kan godt se hvorfor der ikke er så mange der har dem. Men jeg vil måske kigge efter Klovne Kilier, de er da også super flotte.

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Jeg har også Klovne Kilier, de er super flotte. De har kun et minus, det er at de altid er i den øverste del af akvariet. De kommer næsten aldrig ned midt i akvariet. Men så kan man fint have andre fisk der, og den er også meget fredelig over for alt andet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time