AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 18 sep 2018, 18:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej ..

Jeg er ved at tage tilløb til et 180 L Juwel akvarie hvor der både skal det ene og det andet i og alt fra start af ... har fuldstændigt været ude at rotation i nogle år så jeg har ingen som helst anelse om hvor jeg finder grus/sand/planter/rødder/sten og den slags til rimelige penge ... kan I hjælpe mig da det er planen jeg skal bruge påsken på at dekorere og starte op ?

Der kommer lige et spørgsmål under planter også da jeg er lidt rundforvirret mht navne og jeg har et ret stramt dessin jeg følger bare for at prøve det også :)

Så i området Hjørring/Frederikshavn/Ålborg ... er der nogle steder der er billige og et besøg værd når det er planter, bundlag og dekorationsmaterialer det handler om ?

Kan nogen for resten fortælle mig hvad dragesten lige præcis er for en fætter :shock:

God påske til alle :)

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Jeg kender desværre ikke så mange butikker i det område, så det er næste kun at kigge rundt i de forskellige akvariebutikker. Du kan få et overblik her: http://akvariedyr.dk/akvariebutikker.html

Planter er ikke noget jeg gør så meget ved, de skal bare være flotte. Er de ikke flotte køber jeg nogle andre. :=)

Dragesten er: En Asiatisk sten med en skællet, grønlig overflade ligesom drageskind. Ser virkelig flot ud i akvariet.

Hej :)

Jeg har kigget lidt omkring og det viste sig at de fleste af planterne er Tropica planer som kræver co2 udstyr og det er ikke noget jeg gør meget i .. Har faktisk aldrig prøvet så jeg endte med erstatninger så jeg håber bare det kommer til at give nogenlunde det resultat jeg håber på ..
Jeg ledte efter dragesten og lavasten men fandt desværre ingen af delene så mangler stadig en del i indretningen men nøøøøj hvor er det en god følelse at have vand i stuen igen :D

Tak for dit svar :) jeg har det på samme måde med planter men det kunne være jeg skulle prøve at sætte mig mere ind i den del af det :)
Leder videre efter dragestenene :)

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Det var så lidt. Held og lykke med det hele. Glæder mig til at se et billed når du er færdig. :=)

Du kan eventuelt kigge på den blå avis, for at se om der er nogle som sælger brugt tilbehør, men ved nu ikke om man kan få det uden at købe et medfølgende akvarium ? Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time