AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 27 apr 2018, 03:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Århus
Den er så dejlig nem at forstå, at selv jeg ikke kan gå galt i byen.

Jeg har gjort lige det du skriver i flere tilfælde og hver gang er det gået godt. Håber snart der kommer flere opdræt beskrivelser, så jeg kan prøve noget nyt. :lol:

Site Admin

Geografisk sted: Vejle
Dejligt at min side bliver brugt, det gør at jeg har lyst til at beskrive flere arter og flere ting i akvarieverden.

Jeg kommer snart med en beskrivelse, af rigtig mange forskellige blade til rejer.

Geografisk sted: Århus
Selvfølgelig bliver den brugt, du gør det hele så simpelt at jeg kan forstå det. Derudover vælger du nogle akvariedyr hvor vi alle kan være med. :=)

Tusind tak for din nemme og ligetil beskrivelse af opstart af akvarie!
Jeg har læst på flere hjemmesider, snakket med folk på udsalgssteder, og bare blevet mere og mere frustreret og forvirret. Hjemmesiderne opererer med helt forskellige beskrivelser af fisk, størrelse, og hvilke forhold de trives under. Det en siger er en nem fisk at starte med, mener en anden er en besværlig fisk...
Jeg var ved at opgive fordi det lød for kompliseret at have et akvarie, inden jeg begyndte at læse AkvarieDyr, men så lød det plutselig sjovt igen!
På akvariemessen i Vejle købte jeg derfor et 54 l opstartssæt, 11 planter, grus og alt der skal til for en nybegynder. Nu står akvariet klart, har kørt i over en uge med Bactuur gel, bactuur og supersafe fra Colombo, gødning og planter. Nu glæder jeg mig til det er klart til at komme fisk i akvariet!

Site Admin

Det er altid rart når folk kan bruge det jeg laver, har lige fået tilføjet en opdræt beskrivelse af Ancistrus sp.
tak for alt den ros, den gør mig glad. :D

Så lidt sker der dog. :=)
Den næste opdræt beskrivelse der kommer er på Scalare.

Tak for din beskrivelse af Ancistrus malle.
Jeg har købt en, den mindste de havde, siden jeg kun har et 54l akvarie. Jeg har kommet en mallepille i hver aften, men mallen har ikke spist synlig af den. Forhåbentligvis finder den nok at spise naturlig i akvariet, og den har to rødder at gnave på.

Site Admin

Husk at fjerne maden den ikke spiser, for mallepiller kan hurtigt skade vandkvaliteten. Så må du nøjes med at give den en ½ malle pille pr. dag.

Geografisk sted: Næstved
Jeg vil ikke ligefrem sige elsker, men jeg synes det er god læsning og et hyggeligt forum.

Geografisk sted: Sæby
Dejligt med nemme beskrivelser og dejligt at se en mere hjælper med flere opdræt beskrivelser. Benma Ancistrus sp. beskrivelsen er godt skrevet, så jeg håber der kommer flere fra din side.

På akvariemessen i Vejle købte jeg derfor et 54 l opstartssæt, 11 planter, grus og alt der skal til for en nybegynder. Nu står akvariet klart, har kørt i over en uge med Bactuur gel, bactuur og supersafe fra Colombo, gødning og planter. Nu glæder jeg mig til det er klart til at komme fisk i akvariet!

Geografisk sted: Randers/Slagelse
Det er også så spændende, hvilke fisk har du tænkt dig :-)

Vi har guppy, platy, dværgsuge- og -pansermaller og et hav af Rcs rejer.

Du skulle tage at udfylde Location: :-) - altid spændende hvor medlemmerne bor :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time