AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 20 jun 2018, 21:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked

Håber I kan hjælpe .. jeg har et problem .. faktisk det eneste lige pt (7-9-13), jeg har prøvet at variere min plantesamling lidt, så der er lidt farvespil i baljen, og ting der vokser i forskellig hastighed. Ved indkøb har jeg sikret mig at det ikke er planter med krav jeg ikke kan honorere, så alt burde være tiptop, alle vandværdier er fine og kører rimeligt jævnt, har ikke haft nogle store udsving. Men min shinnersia rivularis, har det altså ikke godt ... det er som om den opløses, huller midt i bladene, tør næsten ikke sige det for så kommer de nok, men jeg har ingen snegle så det kan ikke være dem.

Har læst om planter der nærmest smelter, og det var min første tanke, men det var en anden type plante, så ved ikke om det er detsamme, så jeg håber der er en der kan hjælpe mig i forhold til hvad jeg kan gøre.

Jeg gøder hver uge som anvist på flasken, og prøver i det hele taget at gøre hvad jeg kan for at plantebestanden skal vokse sig stærk men synes ikke rigtigt det lykkes. Det er et Juwel rio 180L, med de to rør det er "født" med, og har forhørt mig, fik at vide de rør var fine til planterne, så det skulle ikke være der problemet ligger.

Geografisk sted: Randers
Kender desværre ikke planten, alle de planter jeg har de vokser helt vildt. Jeg gøder aldrig, det må mine fisk tage sig af. Jeg ved desværre ikke om der er nogen aktive plante folk, men håber nogen kan svare dig om den plante.

Geografisk sted: Esbjerg
Har ikke selv planten, men det ser ud til at det er en af dem, der får størstedelen af sin næring fra rødderne. Så hvis du har bundlagsgødning i, eller er det et akvarie, der har været i brug gennem flere år, burde der ikke være problemer. Den er sikkert groet emerst, men ifølge Tropica, skulle den tilpasse sig hurtigt. Derfor ville jeg ikke forvente smeltning af blade, hvad der ellers er meget normalt for nye planter, der er groet emerst.

jeg prøver at være tålmodig med den for den giver lidt til farvespillet ... akvariet er opstartet for ikke så længe siden men planten blev plantet for nylig .. cirka 14 dage siden .. jeg har gødning ved alle planter og den er ikke plantet så dybt .. måske er det en fejl ? jeg har fra start gødet med flydende gødning også da jeg gerne ville have gang i planterne mens jeg ventede på vandet modnede til fisk

Geografisk sted: Viby
Jeg tror det er den samme plante jeg har, den er nem når først akvariet er i gang.

Det lyder godt .. så venter jeg bare med tålmodighed :)

Geografisk sted: Ebeltoft
Kender ikke planten, men synes altid det er svært med planter i starten. Jeg tilsætter næsten altid nogle nye planter efter noget tid, og så går det meget bedre. Jeg har heller aldrig brugt gødning, det må mine fisk og rejer stå for.

den afgik ved døden ... jeg er nok færdig med de specieltfremstillede planter .. i hvert fald for nu .. nu vil jeg koncentrere mig om dem jeg kan få til at gro .. eller rettere dem man ikke kan få til at lade være med at gro :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time