AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 24 sep 2018, 15:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej

Håber en eller anden kan hjælpe mig ... i går aftes var jeg ved at rydde lidt op i akvariet da min datter opdagede en fisk, som stod i den rille der er i pumpen på mit filter, som er sat fast med silicone .. det er et mysterium da der har været lukket rundt om filteret forneden med grus og der er ikke engang plads nok mellem glas og pumpe til at jeg kan gøre glasset rent :( det var monteret da jeg købte det ... men hvorom alting er så gravede vi alt grus væk og sørgede for at der var fri passage så den kunne komme ud .. vi prøvede at få den til at gå ned så den kunne komme ud i akvariet .. der var den så her til morgen om end den gemte sig i planterne .. vi fangede den for at give den lidt ro fra de andre så den kan komme til hægterne .. jeg blev dog lidt overrasket .. da jeg har styr på hvilke fisk jeg har .. de har da prøvet at yngle uden det er blevet til noget .. det er helt klart ikke en guppy ... men kan I se hvilken det er ... undskyld den står på halen :D

Vedhæftede filer:
Filkommentar: nessie
nessie 1.JPG
nessie 1.JPG [ 926.13 KiB | Vist 7211 gange ]

Geografisk sted: Sønderborg
Det er meget svært at se endnu, men det bliver da spændende at følge.

det viste sig at være en lille egytisk mundruger hun :) og hun lever i bedste velgående og har endda lige haft et kuld unger .. det klarede hun flot :) efter fundet af hende gik der ikke mange dage før der kom én mere frem et kuld yngre end den første ... så nu har jeg en Nessie den første og Nessie den anden :D dejligt men utroligt hvor godt de kan gemme sig .. viser også jeg ikke behøver kæmpe med at tage unger fra .. der er altid nogle der klarer skærene :)

Mit problem nu er planter der er ved at drive mig til vanvid ... har imod mine principper investeret i plantelys ... jeg gøder og fiskene gøder .. vandværdierne er flotte og alligevel gør planterne ikke det de skal ... de gror flot men ikke tæt .. de der skulle blive buskede og røde er bare lange stængler ... godtnok røde men absolut ikke buskede og tætte :( og de andre jeg har er pjevsede i bunden ... for lidt lys i bunden sagde fiskepusheren ... forstår jeg ikke meget at .. jeg klipper dem jævnligt ned da den hurtigtvoksende er den der fylder mest ... den klipper jeg rigtig kort netop for at få lys i bunden .. nu ryger de fleste planter ud og jeg forsøger mig med en anden slags samtidig med jeg fjerner det meste sand så der kun er en smule til mundrugerne .. dog står mine planter ikke der hvor der er sand da jeg ved det ikke er godt for rødderne at det er for tæt pakket omkring dem .... går i gang med levende baggrund så snart jeg har fået en portion javamos ... tagrendenet sugekopper og strips .. det burde blive fint men nu får vi ses :D

Geografisk sted: Nakskov
Tak fordi du skrev tilbage hvad det var. Det er alt for tit at man kigger i efter forum med et problem, men løsningen kommer aldrig tilsidst selvom personen har løst problemet. :=)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time