AkvarieDyr.dk

Masser af læsestof om fisk, rejer, snegle, maller og akvarier. Derudover et akvarieforum for alle.
Dato og tid er 23 maj 2018, 21:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej
Jeg har her igår købt en stor fiskebowle (ved godt der er mange som er imod fiskebowler),og har købt to mini hummere (fik ikke fat i navnet på dem), men vandet er grumset og lugter lidt råddent efter kun et døgn. Jeg fik at vide af dyrehandleren, at planter ville være dumt, da krebsene ville klippe dem i stykker( har dog to moskugler), jeg har ikke noget filter eller pumpe (da han også sagde at det ikke var nødvendigt med de to hummere). Jeg har næsten altid et "låg" på bowlen, fordi krebsene kan finde på at hoppe ud - har "låget" noget at gøre med lugten, der danner sig nemlig fugt på indersiden af bowlen, som ikke er dækket af vand? Eller skal jeg skaffe mig en plante eller noget filter til dem? Har også hørt om nogen dråber man kan komme i vandet?

M.v.h. en nybegynder-krebsejer :)

Geografisk sted: Sønderborg
Lyder mærkeligt efter så kort tid, er alt nyt i din bowle? Jeg har ikke de bedste erfaringer med stillestående vand. Har prøvet det med Rejer, men fik ret hurtigt en luftpumpe i vandet.

Ja, alt er nyt i min bowle :/ og desværre i går, døde en af mine krebs

Geografisk sted: Sønderborg
Synes det er svært sted du er startet. Jeg ville starte med nogle flotte rejer. f.eks de gule eller røde. Hvor stor er din bowle?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time